מערך בעקבות הספר “גן הבוכים”
אני מאוד אוהבת לספר את הספר הזה בתחילת שנה, מספר רב של פעמים.
הוא מתאים במיוחד לילדים מגיל 2.5 ועד 6 שנים.
- תמיד רצוי להתחיל מלספר את הסיפור מהספר, להראות את האיורים ולשאול את הילדים שאלות (למשל: איך הם ירגישו עם התיק יבכה? האם תיק יכול לבכות?)
- אחרי כמה פעמים שהקראתן את הסיפור והילדים מכירים אותו אפשר להוסיף אביזרים ולהשתמש בהם בזמן ההקראה: לצייר או לצלם מהספר את הדמויות או לקחת אביזרים מתאימים (תיק, כוס, כיסא) ולצייר עליהם פנים בוכות כמו בספר.
- אחרי כמה פעמים שמספרים את הסיפור עם הדמויות, אפשר לספר והילדים ימחיזו את זה.
- כשמספרים את הסיפור לשאול את הילדים: מה הם היו אומרים לילד שבוכה? לחפצים שבוכים? איך אפשר לעזור לו להתרגל לגן?
- פעילות נוספת שאפשר לעשות זה לצייר עם הילדים שלט לכניסה לגן שעליו כתוב “גן השמחים” ובו כולם מחיכים.
- לשחק את המשחק “מה חסר בגנינו הקטן” עם חפצים מהסיפור.
- מחלקים לילדים שלטים עם דמויות מהסיפור, פעם אחת צוחקת ופעם אחת בוכה (שלט עם תיק בוכה ושלט עם תיק צוחק, שלט עם כיסא בוכה ושלט עם כיסא צוחק). הגננת מעלה סיטואציות שונות והילדים צריכים להרים את השלט שמתאים בעיניהם: האם זה מצחיק או מעציב.
רעיונות ליצירות בעקבות הנושא:
- כל ילד מכין לו חפץ בוכה- תיק שעליו הוא מדביק פנים בוכות, כוס עם פנים בוכות וכדומה.
- קישוט החפצים של הגן עם חיות (מתלים מחייכים, כיסא מחייך וכו’).
- צביעה והכנה של דמויות הסיפור להמחזה.
- צביעה בצבעים משמחים ואחריה צביעה בצבעים עצובים לפי בחירתו והחלטתו של הילד.
- מסכה בוכה ומסכה צוחקת שהילד יצבע ויכין ויוכל בכל יום להחליט איזו מסכה הוא שם.