אני מאוד אוהבת לספר את הספר הזה בתחילת שנה, מספר רב של פעמים.
הוא מתאים במיוחד לקטנטנים- תינוקות עד גיל 2.5
אפשר לספר גם ליותר גדולים אבל לקחת את זה למקום אחר.
1. תמיד רצוי להתחיל מלספר את הסיפור מהספר ולהראות את האיורים .
2. אחרי כמה פעמים שהקראתן את הסיפור והילדים מכירים אותו אפשר להוסיף אביזרים
ולהשתמש בהם בזמן ההקראה: לצייר או לצלם מהספר את הדמויות או לקחת בובות
מתאימות (בובת צפרדע, בובת אריה בובה של ילדה) ול ספר את הסיפור ביחד עם
הדמויות.
3. אחרי כמה פעמים שסיפרנו את הסיפור בליווי הדמויות, אפשר ללמד את הילדים לעשות
את התנועות של החיות בזמן הסיפור, אם זה תינוקות שעדיין לא הולכים אז שיעשו עם
הידיים מה שהם מסוגלים.
4. להתאים שיר לכל חיה ואז להפסיק את ההקראה בכל פעם ולתת לילדים לשיר או לרקוד
לצלילי השיר.
5. פעילות נוספת שאפשר לעשות זה לתת לכל ילד חיה שמופיעה בספר. כל ילד מרים את
החיה שלו כאשר מגיע תורה בסיפור או הולך איתה ומשמיע את הקול שלה.
6. אפשר לפתח שיחה עם הילדים: איך הם הולכים לגן? האם הם נוסעים באוטו? יושבים
בעגלה? הולכים ברגל? על הידיים של ההורים?
מה הילדים ראו בדרך? עץ? פרח? טרקטור? פרפר? ציפור? כלב?
7. חשוב מאוד שהגננת גם תשתף מה היא ראתה בדרך לגן? איך היא הגיעה לגן? במכונית?
אוטובוס? מונית?
רעיונות ליצירה בעקבות הספר “ככה גם אני יכולה”:
• הכנת חיות מבצק או חימר לפי החיות שבסיפור
• הדבקת מדבקות של חיות
• הכנת צפרדע וחיות נוספות מהסיפור על ידי צביעת צלחת קרטון בגואש.
• דפי צביעה של דמויות החיות מהסיפור.
• הכנת חיות משקפים שהילדים יקשטו עם מדבקות.
ילדים אוהבים ספרים וזה תמיד מרגיע אותם, לכן אני מרבה להקריא
ספרים בשלב ההסתגלות ולעשות פעילויות ב עקבותיהם.
הכותבת היא חמוטל לחמן,
מפתחת גישת ׳האמת בחינוך׳. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה.
מובילה את קהילות ׳האמת בחינוך׳ לאנשי חינוך והורים.
מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.
לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך: