- את הנושא אני מתחילה עם המלכה מארי אנטואנט, אני מספרת לילדים מי היא הייתה, על תקופת המלוכה שלה בצרפת, מראה להם תמונות מהארמון שלה (ארמון ורסאי בצרפת), מראה להם ציור שלה, מספרת על הפיכה שהייתה בצרפת בזמן המלוכה שלה שבעקבותיה נפסקה המונרכיה בצרפת, אני מספרת להם על המשפט הידוע שלה “אם אין לחם תאכלו עוגות”.
אחר כך אני משחקת עם הילדים משחק הם הולכים לחפש לחם (אפשר לחם אמיתי או לחם משחק) עם המשחק חם קר מי שלא מוצא לחם צריך לחפש עוגות. - המלכה הבאה שאנו מדברים עליה היא גרייס קלי ממונקו- אני מספרת את הסיפור שלה איך הייתה שחקנית התאהבה בנסיך והוא בה, עזבה את הוליווד ועולם המשחק והפכה למלכת מונקו אני מראה להם תמונות שלה ושל הארמון במונקו.
- למשפחת המלוכה הבריטית אני מקדישה כמה ימים- מספרת להם על המלך ג’ורג’ על המלכה אליזבת’ המולכת עכשיו, על הילדים, על הנסיכה דיאנה, על ווליאם וקייט והארי ומייגן, מראה את הארמונות שלהם, תמונות של כולם, השינוי שעברה משפחת המלוכה.
באחד הימים אנו עורכים מסיבת תה של המלכה. - המלוכה בישראל- אני מספרת לילדים על בית המלוכה בימי התנ”ך מי מלך? מה היה תפקידו? מתי הופסקה המלוכה?
- המלוכה בירדן- אני מספרת על המלכה נור על המלך חוסיין מראה תמונות ומספרת על עבודתם.
- סקירה על עוד ארצות שיש בהן מלוכה ומה תפקידי המלך והמלכה בארצות אלו.
- נסיכות ומלכות בסרטים- איך הן מוצגות? מה אמיתי?
האם נשים צריכות נסיך שיציל אותם? השוואה בין הנסיכות של פעם (סינדרלה, שלגיה, היפיפייה הנרדמת) מול נסיכות יותר עכשוויות (מולאן, מואנה ואלזה). - צדקה- אני מספרת לילדים על הפעילות הוולונטרית שעושים המלכים והמלכות, אנו עושים סימולציות בגן של פתיחת ספריה למעוטי יכולת (הילדים מסדרים את הספרים בוחרים אילו ספרים יהיו בספריה, פתיחת בית יתומים (הילדים בוחרים משחקים, מכינים מיטות ובגדים וביום הפתיחה קוראים את הסרט מבית היתומים), בניית בתים לאנשים שהבתים שלהם נהרסו (הילדים בונים מהקוביות והמגנטים בתים), ביקור חולים הבובות הם החולים והילדים עוברים ביניהם ושואלים לשלומם). אחרי כמה ימים שעשינו את זה בגן, הילדים בוחרים משהו התנדבותי שאותו הם רוצים לעשות (ביקור בבית אבות לשמח אנשים מבוגרים, שליחת חבילות לחיילים, תרומה של בגדים ומשחקים לילדים שאין להם) ואני מארגנת את זה (מתאמת עם בית אבות קרוב ללכת אליהם, מבקשת מההורים להביא דברים לחיילים ויוצרת קשר עם האגודה למען החייל, או שכל ילד מביא משהו מהבית בגד או משחק ואני מחפשת למי לתרום מעון לנשים מוכות, ילדי מוסדות וכו’.
- ייצוג המדינה- אני מספרת לילדים שחלק מתפקידי המלוכה הוא לייצג את המדינה בעולם והם מבקרים בהרבה מקומות בעולם, יוצרים קשרים, עוזרים במקומות שצריך, הילדים מתחלקים לקבוצות ויוצאים לסיור מלכותי מסביב לעולם, שם הם לומדים על המדינה שהם מבקרים.
- קבלת החלטות על המדינה שבה הם מולכים- מיסים לעם, הקלות, וחוקים.
באותו יום אפשר לשחק את המשחק המלך אמר- ילד אחד אומר מה לעשות וכולם עושים אחריו. - בסיום הנושא אני עושה יום הכתרת המלכים והמלכות, באותו יום הילדים מתקבלים לצלילי תרועה מלכותית, הולכים על שטיח אדום, אני מכינה כרכה עם סוס בה הם מצטלמים, אני קוראת לילד ילד נותנת לו שרביט וכתר, אנו רוקדים ריקודים מלכותיים.
יצירה בנושא:
- כתר
- שרביט
- גלימה
- צביעת נסיכות
- דיוקן עצמי של הילדים בתור מלכים ומלכות
סיפורים ושירים בנושא:
- הנסיכה הכי גרועה/ אנה קמפ
- מעשה במלך אחד והרבה צבעים/ דתיה בן דור
- הנסיכה שלבשה שקית נייר/ רוברט מאנץ
- הנסיכה בשחור/ שנון הייל ודין הייל
- שתי סינדרלות/ עינת ויצמן
- היפיפייה המתעוררת/ ליאה וילקוקס
- אוליביה והנסיכות בוורוד/ איאן פלקונר
- שיר אם אני נסיכה מתוך הפסטיגל
- נסיכה של שמחה מתוך הפסטיגל
- שירי הנסיכות של דיסני
- מלכת קסמים/ עופרה חזה
לוח נושא:
- ציור של ארמון
- תמונות של כל המלכים והמלכות שאנו לומדים עליהם והארמונות שלהם.
- ציור של נסיכות דיסני.
- אפשר לצייר נסיכות ולשים את הפנים של הילדים במקום הפנים של הנסיכות.
בנושא זה חשוב לי להעצים את הנשים ולהראות לילדים שנסיכה לא צריכה גבר/נסיך בשביל להינצל, שיש לה כוחות ושיש כמה דרכים למלוך.