מערכים לתחילת שנה

מערכים לתחילת שנה

  1. יושבים עם הילדים בקבוצה קטנה, לכל ילד יש חוט וקערה עם חרוזים לידו, הגננת אומרת משפטים של דברים שונים שקוראים בגן (לדוגמא: אני אוהב לשחק במכוניות, אני אוהבת לאכול כריך עם גבינה, אני אוהב את הצבע הוורוד, אני אוהבת את פינת הספרייה וכו’) כל ילד משחיל חרוז במשפטים שמתאימים לו (אם הוא אוהב כריך עם גבינה, אם היא אוהבת לשחק במכוניות) ולא משחיל חרוז שהמשפט לא מתאים לו, ככה הילדים רואים מה משותף להם, ואילו דברים הם אוהבים אותו דבר.

  2. בגן חובה – יושבים בקבוצה קטנה (אפשר גם במליאה) מחלקים לכל ילד חרוזים עם אותיות עליהם וחוט, הגננת אומרת אותיות וכל ילד משחיל רק את החרוזים עם האותיות של השם שלו, ואז בדיון משווים למי מהחברים יש את אותם אותיות בשם, אחר כך על הילדים לסדר את החרוזים על האותיות לפי הסדר כך שיכתב השם וסוגרים את זה לשרשרת.

  3. כדור ושער – כל ילד נגש בועט בכדור ואומר דבר אחד שהוא אוהב (זה יכול להיות צבע, מאכל, משחק, חבר).

  4. לילדים שרק עלו לגן עירייה – לוקחים בובה מראים איך היא יושבת על הסיר, צובעים בגועש חום את הטוסיק שלה ומלמדים את הילדים לנגב את הטוסיק.

  5. הכרת פינות הגן – מביאים בובה שהיא כאילו ילדה חדשה שלא מכירה את הגן, היא שואלת את הילדים איפה השירותים? איפה מרכז הבית? איפה מציירים וכל פעם שני ילדים הולכים עם הבובה להראות לה איפה זה נמצא בגן.

  1. מקריאים את הסיפור תגידי לי איך קוראים לך? לוקחים בובה שמייצגת את תמי  (הילדה בסיפור) והגננת מייצגת את הגננת, מספרים את הסיפור – הבובה אומרת את השמות והכינויים של תמי ואחר כך הגננת מספרת אילו שמות קוראים לה הילדים שלה, ההורים שלה, החברים שלה, עם ילדים גדולים אפשר לשאול את הילדים אילו כינוים יש להם.

  2. חוקי גן – מחלקים לילדים שלטים של מותר ואסור (מותר בירוק אסור באדום), הגננת מקריאה מצבים שונים שקוראים בגן וכל ילד צריך להרים את השלט שבעיניו מתאים לסיטואציה אם זה מותר או אסור (לדוגמא: בגן שלנו מרביצים- הילדים צריכים להרים את השלט של אסור, בגן שלנו מסדרים את המשחקים- הילדים מרימים את השלט של מותר) אפשר במקום מותר ואסור – שלטים של כן ולא.

  3. חוקי גן 2 – מפזרים על הרצפה פונפונים באדום וירוק, מחלקים לילדים מקלות של אוכל סיני או שיפודים (אבל בלי החלק השפיצי), הגננת מתארת כל מיני מצבים ודברים שקורים בגן הילדים צריכים להרים את הפונפון שמתאים לסיטואציה (אם זה משהו שאסור פונפון אדום עם זה משהו שמותר פונפון ירוק) וממינים בקערות של אדום וירוק.

  4. שרים את השיר “הדברים שעלי אהובים” מתוך צלילי המוזיקה- פעם אחת שומעים את השיר, בפעם השנייה כל ילד אומר דבר שמשמח אותו ומחברים שיר עם כל הדברים שהילדים אמרו לצלילי המנגינה מצלילי המוזיקה.

שירים לתחילת שנה:

  • בא הבוקר/מאיה בר שלום
  • בוקר טוב/מאיה בר שלום
  • שיר הציחצוחים/מאיה בר שלום
  • נשימת בוקר /מאיה בר שלום
  • בוקר טוב/ אריאלה סביר
  • מי שלא מביט מפסיד/דתיה בן דור
  • יום חדש מתחיל/מירב האוסמן
  • שלום לכם/מתוך פרפר נחמד
  • בואו אל הגן/חנה סתווי
  • כייף לי בגן שלי/אתי גרנות וייזר
  • בוקר טוב לידים
  • איזה בוקר נהדר/אתי גרנות וייזר
  • שמש צהובה/מירב האוסמן
  • יושבים כולנו יחד היום/אריאלה סביר
  • שיר פתיחה של פינוקיו


.בתחילת השנה חשוב לשלב הרבה פעילויות של הכרות ,עם דברים שהילדים אוהבים ועם חוקי הגן, ולהרבות בשירים ובסיפורים

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ‘האמת בחינוך’. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה. מובילה את קהילות ‘האמת בחינוך’ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

https://hamutallachman.co.il/   :לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם