רעיונות לפעילויות שמקלות את המעבר בין חלקי היום והופכות את ההמתנה למשחקית ומהנה
- בוחרים שלושה סוגי פירות, לכל פרי מתאימים תנועה משלו (ענבים קפיצה קדימה, תפוח סיבוב, אבטיח הליכה על קצות האצבעות). כל ילד קם והגננת אומרת לו שם של פרי, הוא צריך לעשות את התנועה ואז יכול לצאת לחצר/ לשטיפת ידים/לאוכל.
- משחקים אבן, נייר או מספרים- מחלקים את הילדים לזוגות, עושים אבן נייר או מספריים. הילדים שמנצחים יוצאים לחצר/ לאוכל/ שטיפת ידים, הילדים שנשארים מתחלקים שוב לזוגות ועושים עוד סבב של אבן נייר או מספרים וכך הלאה עד שכולם יוצאים.
- אומרים שם של חיה והילדים צריכים להתקדם כמו שהחיה מתקדמת (נחש בזחילה, צפרדע בקפיצה, סוס בדהירה).
- מחלקים חלקי פאזל כל ילד שם את שלו והולך לחצר/לשטוף ידים/לאוכל וככה מרכיבים את כל הפאזל.
- לוקחים קבוצה של ילדים כל ילד פונה לחבר לידו ואומר לו מילה טובה, אחר כך מתחלפים והילד השני אומר לזה שאמר ראשון. הם יוצאים לחצר/ אוכל/ שטיפת ידים ואז מזמינים עוד קבוצה.
- בוחרים ילד שיעשה תנועה, כולם עושים אחריו והוא יוצא. הילד הבא עושה תנועה וכולם עושים אחריו וכך הלאה.
- משחקים משחק הכיסאות מי שלא תפס כיסא יוצא לחצר/ לאכול/ לשטוף ידים.
- שמים מוזיקה לריקודים לפי שירים שהילדים אוהבים וכל פעם שולחים קבוצה אחרת לחצר/לשטוף ידים/לאכול.
- מחלקים לילדים שמות של כלי תחבורה (משאית, מכונית, אווירון, רכבת, אוטובוס, ספינה, טרקטור). כשהגננת אומרת אווירון כל מי שקיבל אווירון יוצא, מכוניות לצאת וכו’.
- משחקים את המשחק “רוצים אותך בטלפון”
הגננת: היי עילי
עילי עונה: קוראים לי בשמי
הגננת: עילי
עילי עונה: קוראים לי בשנית
הגננת: רוצים אותך בטלפון
עילי עונה: אם זה לא (כאן נותן שם של ילד אחר מהגן) זה לא בא בחשבון
עילי יוצא והגננת פונה ליד ששמו נאמר. - שרים את השיר על “שפת הנחל יושבת אני…” וכל פעם בוחרים בילד אחר, אותו ילד נותן חיבוק ויוצא לחצר/שטיפת ידים/ אוכל.
אני אוהבת להכניס לתוך המעברים, משחקים, שירים ודברים שהילדים אוהבים.
לרעיונות ומערכים נוספים היכנסי לאתר של גישת האמת בחינוך: