מערך לקייטנה מסביב לעולם

קיטנה מסביב לעולם

יום א’

מפגש:

נלמד על איטליה  נראה את הדגל, נראה תמונות של אתרים ונדבר על מאכלים איטלקיים, כל ילד יזרוק מטבע למזרקת המשאלות (עושים את מזרקה מבריכה מתנפחת) ואנו נצלם כל ילד שזורק מטבע, ניסע בגונדולות כמו בונציה, אם יש מחשב או טלויזיה אפשר להראות מהיוטיוב סיור בותיקן. שיר מלווה אני חוזר הביתה באיטלקית והשיר זה עולם קטן מאוד.

ארוחת בוקר:

פיצה  (אפשר להכין עם הילדים את הפיצה או לקנות או להכין לבד לפני) וכמובן ירקות

יצירה:

הכנת שרשרת מפסטה, הילדים ישחילו פסטה על חוט ויצבעו את הפסטה.

ארוחת צהרים:

פסטה, עם כל מנת בשר שתבחרו וירקות

סוף יום

הילדים יקבלו גלידה וילכו הביתה עם השרשרת שהכינו.

יום ב’

מפגש:

נלמד על ארה”ב נראה דגל אמרקאי, אתרים בארצות הברית, נצלם כל ילד בתור פסל החירות (מצירים את פסל החירות על ברסטול מדביקים על קפא ובמקום של הפנים עושים חור, מעמידים את הצילום והילדים מכניסים את הראש בחור), מכינים מסלול מכינים גשר מחומרים שונים והילדים הולכים עליו, במידה ויש מחשב/טלויזיה אפשר להראות להם את המצעד של דיסנלד. שיר מלווה: זה עולם קטן מאוד, ובינגו באנגלית.

ארוחת בוקר:

ביגל עם קרים ציז

יצירה:

יצרו את דגל ארצות הברית, יבנו גשר מזהב או אות הבית הלבן.

ארוחת צהרים:

המבורגר וצ’יפס.

סוף היום:

הילדים יצאו עם היצירה שיצרו.

יום ג’

מפגש:

נלמד על ברזיל, נראה את דגל ברזיל נרקוד ריקודים ברזיליים, נשחק כדורגל, נצלם כל ילד עם כדור, שיר מלווה זה עולם קטן מאוד ועוד מחרוזת ברזילאית.

אוכל:

יאכלו קוקוס או מאכל עם קוקוס, טפיוקה,תבשיל עם שועית עם או בלי בשר,

יצירה:

הכנת כתר ברזילאי עם נוצות.

סוף היום: הילדים יצאו עם הכתר שהכינו.

יום ד’

מפגש:

נלמד על ארץ סין, נראה את דגל סין, נשחק משחק עם מקלות סינים ופונפונים (מפזרים פונפונים על הרצפה והילדים צריכים לאסוף אותם עם מקלות סינים).

שיר מלווה: שניים סינים עם כינור גדול וזה עולם קטן מאוד.

אוכל:

ארוחת בוקר אפשר להכין לילדים דיסה מאורז, בצהרים אורז עם מנת מוקפץ, עוגיות מזל.

יצירה:

הכנת כובעים סינים וצילום כל ילד עם הכובע שהכין.

סוף יום: 

כל ילד ילך הביתה עם הכובע שהכין ועוגית מזל.

יום ה’

מפגש:

נלמד על הארץ מצרים, דגל , תמונות של מצרים העתיקה ומצרים המודרנית, נרקוד ריקודי בטן, אפשר רכיבה על גמל. שירים מלווים: שיר מצרי ערבי כלשהו והשיר זה עולם קטן מאוד. מצלמים כל ילד בזמן שהוא רוקד ריקודי בטן או על רקע הפרמידות.

אוכל:

חומוס וחמוצים.

יצירה:

הדבקת חול על ציור של פרמידה.

סוף היום:

כל ילד ילך הביתה עם הפרמידה אותה הכין.

יום ו’

מפגש:

סיכום כל המדינות וחזרה לישראל. שיר מלווה זה עולם קטן מאוד, והשיר אני חוזר הביתה בעברית.

אוכל:

 ארוחת בוקר ישראלית

קבלת שבת

סוף יום:

כל ילד יוצא עם ספרון בהשראת הספר “מכתבים לפליקס” שהפעם המכתבים הם להורים מהילדים ובתוך כל דף תמונה של הילד מהארץ שנלמדה באותו יום.

 

 

 

 

אני אוהבת לחשוף את הילדים לתרבויות שונות, כשאני מלמדים אותם על ארצות שונות ותרבויות שונות אנו מרחיבים להם את הידע הכללי ומפתחים אותם.

 

הכותבת היא חמוטל לחמן,

מפתחת גישת ‘האמת בחינוך’. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה. מובילה את קהילות ‘האמת בחינוך’ לאנשי חינוך והורים.

מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.

   לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך:   

https://hamutallachman.co.il/

 

Leave a Reply

שתפו עם החברים שלכם