העבודה בקבוצות קטנות מאפשרת גם לילדים להכיר יותר, לביישנים להיפתח, וגם לגננות להכיר טוב יותר.
- יושבים בקבוצה של 6-7 ילדים כל ילד מביא תמונות של המשפחה (הורים , אחים, חיות מחמד) וכל אחד בתורו מציג את המשפחה שלו.
עם צעירים אפשר רק להראות להם את התמונה ושהגננת תציין את שם ההורים. - לוקחים משחק לוטו (אפשר לקחת או מה שקיים בגן או להכין מראש לוטו עם פינות הגן) יושבים בקבוצה ומשחקים, גם במשחק רגיל ויומי יומי אפשר לגלות על הילדים דברים ולעודד אותם לדבר ולשתף.
- מוצאים תמונות שמתארות כל מיני סיטואציות בגן (ריבים, משחק בפינות משחק, אוכל, מפגש וכו’) יושבים בקבוצה ומבקשים מהילדים לעשות מדרש תמונה (לתאר מה הם רואים בתמונה) צעירים יענו במילה הגדולים יתארו ממש מה הם רואים, את הבוגרים אפשר ממש לשאול מה הם היו עושים במקום הילד בתמונה?, או במה הם אוהבים לשחק בגן או בפינה מסוימת?
- יושבים עם הילדים במעגל כל ילד מקבל כדור קטן או מכונית וכל ילד מגלגל את הכדור על הגב של החבר שיושב לפניו.
- משחק זיהוי- עוצמים לאחד הילדים את העיניים והוא צריך לזהות חבר בעזרת מישושים וככה משחקים עם כל הילדים.
- ילדים בגן חובה אפשר לתת להם למצוא מילים שמתחילות באות של השם שלהם.
- יושבים עם הילדים ומוצאים חרוזים לכל שם- בדרך הזאת קל לילדים לזכור את השמות (דנה בננה, נוף מנוף, עילי בנאי, מאיה פאפיה וכו’).
- יושבים עם הילדים ומדברים על שירים שהם אוהבים משמיעים את השירים וכל קבוצה בחורת את השיר שהיא אוהבת במיוחד, את השירים שנבחרו משמיעים במפגש.
- כל ילד מקבל צבע של פלסטלינה שהוא אוהב הקטנים יכולים לנסות לעשות איתה צורה או כדורים, היותר גדולים לעשות מאיחת פלסטלינה וגן חובה ותרום חובה יכולים לפסל אותיות ומספרים.
- בוחרים סיפור מספרים אותו בקבוצה הקטנה ונעצרים מידי פעם לשאול שאלות ולדון בסיפור.
כל פעילות שעושים במליאה אפשר לעשות גם בקבוצה וככה להשיג מטרות שונות.