קייטנת חיות פעוטות ותינוקות
יום א
.נלמד על חיות שעפות בשמים, על נדידת ציפורים
פעילות מוזיקלית על הנדידה )לקחת נעימה מוזיקלית שמתאימה לנדידה(.
פעילות עם קצף גילוח
יצירה- יכינו ציפורים מצבעי ידיים
.הילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו וגלידה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ועל ראש הברוש
לתינוקות- להתאים חיה לבית
ספר הצב של אורן
עם קצף גילוח
.יצירה- צביעת ציור של צב
דקלום מלווה- צב צב צא לא רוצה
● ילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו וגלידה.
יום ב
.חיות מים- אילו חיות יש במים, איך הן נושמות
.סיפור כספיון
משחק עם מצנח שהילדים כשאומרים צלילה הילדים נכנסים מתחת למצנח, כשאומרים
.שחיה הילדים מתיישבים מחוץ למצנח
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ודג קטן פותח פה דג קטן סוגר או שלושה דגים
.יצאו לטייל בים
פעילות עם בועות סבון
יצירה- הכנת דג מצלחת
תינוקות- התאם אמא לגור
סיפור לקוף יש בעיה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, שלושה קופים קפצו על המיטה
יצירה- הדבקת מדבקות על קוף שעשוי מצלחת
● הילדים יצאו עם היצירה שהם הכינו ובועות סבון.
‘יום ג
.חיות בית וחיות בר
.משחק ים יבשה עם החיות
שיר מלווה קרנבל החיות של סן סנס, או שירי חיות מוכרים )רוץ בן סוסי, כושי כלב קט,
(‘פילפלון וכו
יצירה-הכנת חיה מגליל נייר טואלט
תינוקות- צורת הליכה שונות של חיות
.ספר ככה גם אני יכולה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ורוץ בן סוסי
יצירה- צבעי ידים
● הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכינו ואקדח מים.
‘יום ד
.צורות הליכה שונות של חיות ומה חיות אוכלות
משחק הפסלים צורות של חיות- שמים מוזיקה ושהמוזיקה נעצרת הם צריכים לעשות
. פסל של חייה
יצירה- קיפוד מחימר
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס ולדוד משה היתה חווה
תינוקות- מה החיות אוכלות
סיפור אין אריות כאילו
יצירה- עבודה עם מדבקות וצבעי פנדה
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס ולדוד משה היתה חווה
● הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכינו ובובת כפפה דמוית חיה.
‘יום ה
:איך בעלי החיים מתקשרים, סיפור
.האריה הרעמתן והג’ירפה גם
.שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, מיודע מדוע ולה לובשת הזברה פיג’מה
.אפיית עוגיות בצורת חיות
יצירה- עכביש מקלקר
תינוקות- איך חיות מתקשרות
ספר: איך עושה סבא
שיר מלווה- קרנבל החיות של סן סנס, ואת הדקלום שתי ציפורים קטנות יושבות על
…הגדר
אפיית עוגות בצורת חיה
.יצירה- צבעי ידים
.הילדים יצאו עם היצירה אותה הם הכנו, ועוגיות
‘יום ו
סיכום על כל הדברים שלמדנו על חיות- תחרות ריצה של פילים, המנצח הוא מי שמגיע
.אחרון, תופסת זנבות, מרוץ סוסים
שיר מלווה- כל אחד מהשירים ששרתם במהלך הקייטנה אפשר גם לעשות מסיבת
.ריקודים עם כל שירי החיות ששרתם
.אפיית בית לזית
.וקבלת שבת
.תינוקות- סיכום כל מה שלמדנו ושירי אצבעות של חיות
פעילות אפיית בית לזית
.קבלת שבת
● במהלך הקייטנה תצלמו את הילדים עם כתר של חייה או תחפושת.
.בסיום הקייטנה כל ילד יקבל תעודה עם תמונה שלו בתור מלך הג’ונגל
ילדים כבר מינקות מתחברים לחיות ולכן זה נושא שטוב לעבוד איתם עליו. יש המון
שירים וסיפורי חיות פשוט תבחרו מה שאתן מתחברות, אפשר גם לבחור 2 ספרים שילוו
.אתכם לאורך כל הקיטנה ותעבדו בעקבותיהם
הכותבת היא חמוטל לחמן,
מפתחת גישת ‘האמת בחינוך’. בעלת תואר ראשון בחינוך ותואר שני בחינוך לגיל הרך. אשת חינוך למעלה מ-22 שנה. מובילה את קהילות ‘האמת בחינוך’ לאנשי חינוך והורים.
מפתחת מסלולי הכשרה לחינוך משלים לאנשי חינוך והורים שמטרתם להעצים את הילד, להעלות את הביטחון האישי ולהשיג את רצונותיו.
:לרעיונות ומערכים נוספים, היכנסי לאתר גישת האמת בחינוך